Cele 4 secrete care te ajută să împarți responsabilitățile și treburile casnice în mod egal cu partenerul tău

Impartirea responsabilitatilor in cuplu
Lectură de: 7 minute

Știai că împărțirea inegală a treburilor casnice între parteneri reprezintă a doua cauză a neînţelegerilor în familie (42%), principalul motiv de ceartă fiind lipsurile materiale (70%) ?

sursă: Studiu realizat de Barometrul de Opinie Publică

Într-un cuplu, există adesea tendința ca doar unul din parteneri să își asume mare parte din sarcinile și responsabilitățile de zi cu zi, acumulând stres, frustrări și nemulțumire.

Pentru părinții căsătoriți, heterosexuali, datele spun totul- de exemplu, un studiu Pew Social Trends arată că mamele petrec aproximativ de două ori mai multe ore pe săptămână îngrijind copiii decât tăticii – 13,5 ore față de 7,3 ore pe săptămână.

Dar e vorba de mai mult decât muncă fizică: planificarea și organizarea fac și ele parte din responsabilități și reprezintă o presiune emoțională.

Cu toate acestea, în comparație cu generațiile anterioare, nu se poate nega faptul că tații de astăzi se implică mai mult în rezolvarea sarcinilor domestice și în responsabilitățile părintești.

În multe cazuri, echilibrul (sau lipsa acestuia) se desfășoară în scenarii de genul acesta: un partener gătește, iar celălalt curăță după cină, ceea ce înseamnă pentru el încărcarea mașinii de spălat vase, ștergerea vaselor și punerea lor la loc, pe raft – o împărțeală 50/50, nu?

Nu chiar.

Acea mâncare a ajuns pe masa din sufragerie, deoarece unul din ei a petrecut câteva ore în acea săptămână planificând mesele, în funcție de ingredientele disponibile în cămară, luând în considerare orice circumstanță specială ( musafiri care au alergie la anumite alimente, preferințe culinare).

A ieșit la cumpărături pentru a cumpăra alimentele de care mai avea nevoie, descărcarea și organizarea de alimente și poate chiar pre-tăierea unor legume – un proces în mai multe etape pe care un partener nici nu l-a luat în considerare atunci când și-a asumat „jumătatea” responsabilităților.

Pe lângă pregătirea meselor, mai putem discuta despre curățenia care trebuie întreținută, planificarea zilelor în funcție de activitățile extra-școlare ale copiilor, programări la medic, planificarea excursiilor și evenimentelor de familie, rezervarea bonelor, sau orice altă mică responsabilitate extra care se adaugă la încă un job full-time pentru unul din parteneri.

Nu este de mirare că părinții sunt epuizați câteodată, atunci când aceștia nu împart în mod egal treburile casnice cu partenerul lor.

Așadar, dacă ești gata să împarți sarcinile de familie cu partenerul, iată cum:

1. Comunicați deschis

Mulți parteneri consideră că responsabilitățile din cuplu sunt împărțite în mod egal, deoarece nu se gândesc cum ajung să se întâmple unele lucruri, de exemplu, cum ajung hainele spălate și călcate în dulap sau cum copiii au pachețelul pentru școală pregătit în fiecare zi.

Din păcate, aceste lucruri nu se întâmplă ca prin magie.

În cazul în care partenerul tău nu este încă conștient de toate reponsabilitățile dintr-o zi normală de lucru, comunică-i-le în mod deschis.

S-ar putea ca el să nu își fi pus aceste probleme vreodată.

Dacă dorești ca acest lucru să se schimbe, primul pas este să porți o discuție cu partenerul tău. Spune-i cât timp îți ia completarea treburilor casnice, începând cu planificarea meselelor pentru o săptămână, verificarea temelor și sprijinul oferit copiilor pentru recapitulări sau realizarea proiectelor.

Parcurgeți împreună o zi din viața voastră, împărtășind greutățile pe care le întâmpinați și situațiile în care ați putea beneficia de un ajutor din celuilalt.

sursă: https://unsplash.com/

2. Lucrați în echipă

Aici vine partea grea: acea primă conversație v-ar putea deschide ochii, dar cum schimbi comportamentul deja înrădăcinat?

S-ar putea să întâmpinați o anumită rezistență. Țineți minte, fiecare om are un anumit stil de a face lucrurile, atunci când împărțim treburile casnice este necesar să fim flexibili și înțelegători.

Întâi, treceți în revistă care sunt responsabilitățile cu care vă simțiți confortabili. Poate că ție nu îți place deloc să conduci copiii acasă pe întuneric de la cursurile extra-școlare, dar pentru partenerul tău ar fi o activitate relaxantă.

Așadar, comunicați-vă așteptările unul altuia și stabiliți-vă obiective comune.

Oferă toate informațiile de care partenerul o să aibă nevoie pentru realizarea sarcinilor. Fie că implică accesul în anumite grupuri de Whatsapp/Facebook (în cazul cursurilor extra-școlare), unde se găsesc informații necesare (teme, rezumate ale lecțiilor), fie adresele locațiilor unde trebuie să ajungă.

O informare completă te scapă de griji. Nu uita că atunci când scapi de o povară mintală, renunți parțial și la control, ceea ce este un lucru bun!

sursă: https://unsplash.com/

3. Folosiți instrumente care să vă ajute

Tehnologia a facilitat managementul gospodăriilor pentru multe familii. De la calendare partajate și aplicații cu liste de activități până la site-uri web care oferă rețete, aceste instrumente pot simplifica delegarea sarcinilor și pot stabili succesul ambilor parteneri.

Aveți răbdare cu o tehnologie nouă: obișnuința cu un nou proces poate dura, dar odată ce ați pornit pe acest drum și sunteți motivați, aceasta poate ușura viețile ambilor părinți.

Un exemplu de aplicație folosită pentru organizarea unei zi normale din viața voastră este Remember the milk.

Te ajută la gestionarea sarcinilor, trimite notificări pe e-mail sau prin mesaje, pentru a-ți reaminti de termenul limită pentru o anumită îndatorire pe care trebuie să o rezolvi.

4. Delegați responsabilitățile de care nu vă puteți ocupa (outsourcing)

Familiile de astăzi sunt mai aglomerate ca niciodată, așa că, dacă tu și partenerul tău decideți că există o sarcină pe care nu v-o puteți asuma, analizați dacă vă permit resursele financiare să angajați o altă persoană să se ocupe de ele.

Indiferent dacă este vorba despre păstrarea curațeniei în casa, accesând servicii de menaj o dată pe săptămână sau să apelați la o firmă de curățătorie, care să vă preia hainele și așternuturile, pentru a vi le aduce înapoi curățate și călcate, aceste soluții pot fi salvatoare.

Stabiliți împreună care sunt responsabilitățile părinteși care va acaparează cel mai mult timp și găsiți o soluție convenabila ca și tarif, pentru familia voastră.

Puteți face acest lucru într-un mediu plăcut, poate chiar în restaurantul vostru preferat, după ce ați degustat burgerul vostru favorit.

Astfel, încercați deja delegarea de sarcini, fie chemând bunicii să aibă grijă de copii, fie rezervând o bonă responsabilă, care să vă scoată din impas.

Am scris mai multe despre cum să-ți găsești un ajutor de încredere în articolul acesta.

Apelați cu încredere la ajutor extern înainte să vă simțiți copleșiți de îndatoriri și sarcini.

sursă: https://unsplash.com/

Bonus – Sfaturi pentru părinții care lucrează de acasă

Lucrul de acasă pentru părinți: pe cât sună de atrăgător, pe atât este de provocator.

Parinte si munca de acasa

Să lucrezi în spațiul tău personal, în confortul casei tale, nu este atât de ușor pe cât pare. Necesită o bună organizare a timpului, disciplină, abilitatea de a prioritiza și de a respecta termenele limită.

Atunci când lucrezi de acasă, tendința este de a lua mai puține pauze și de a lucra mai mult, peste ora la care ai termina în mod normal. Ai grijă să nu devină un obicei, planifică-ți munca cu atenție și respectă pe cât posibil un program sănătos, cu pauzele aferente.

O altă idee ar fi să te trezești cu cel puțin o oră înainte de a se trezi copii, pentru a avea puțin timp de pregătire înainte de a începe ziua propriu-zisă.

Poate e vreun task mai dificil pe care îl poți realiza în liniște sau trebuie să îți citești e-mailurile. O singură ora va face diferența!

Delimitarea spațiului de lucru; este important să nu fie același cu spațiul de relaxare sau de joacă. Chiar dacă e un colțișor din dormitor, acela să fie folosit strict pentru lucru. Astfel, și copiii știu că atunci când ești în spațiul de lucru, nu vei putea să le acorzi atenția de care au nevoie. Poate la început le va fi greu să înțeleagă acest lucru, dar se vor obișnui.

Cere ajutor atunci când te simți depășită. Cheamă bunicii sau o bonă atunci când simți că ai putea beneficia de o pauza. Chiar și o după-amiază liberă pe săptămână poate ajuta la starea ta generală și la recăpătarea forțelor.

Nu uita să ai grijă de tine! Meriți măcar o oră pe zi, în care să te uiți la serialul tău preferat, să bei un pahar de vin sau să faci o baie relaxantă, în liniște. Ca să poți să ai grijă de ceilalți, trebuie întâi să ai grijă de tine.

În loc de concluzii

Dacă am rezuma acest articol în câțiva pași, ei ar fi:

Pasul 1: Lista cu treburile casei și responsabilități

Realizați împreună un inventar al sarcinilor pe care, în prezent, le rezolvați și care țin de casă, menaj, copii (de exemplu: curățenie, gătit, grădinărit, plătit facturi etc. ) Fiecare partener își alcătuiește propria listă.

Pasul 2: Discutați și comparați lista obținută

Comparați și discutați listele. Acum este momentul să vă analizați preferințele și să spuneți ce sarcini nu v-ați dori să preluați. Nu uita faptul că împărțirea sarcinilor în cuplu înseamnă și compromisuri.

Chiar dacă nu iți place să faci un anumit lucru, l-ai putea “negocia” sau accepta; totul depinde și de atitudinea partenerului. Cu cât veți fi mai deschiși la ideea de a colabora la tot ce înseamnă casa și copii, cu atât șansele de a vă împărți sarcinile în mod eficient cresc.

Pasul 3: Testați mai multe metode

Incercați să vă împărțiți sarcinile pe o perioadă limitată, de exemplu o săptămână. În felul acesta veți putea experimenta aceasta strategie și veți avea foarte repede ocazia de a schimba ceea ce nu vă convine. Important este ca, odată ce ați ajuns la un numitor comun, sa vă țineți de ceea ce ați stabilit.

Pasul 4: Comunică deschis și menține o atitudine pozitivă

Ca să lucrați ca o echipă, trebuie să comunicați deschis așteptările fiecăruia și să mențineți o atitudine pozitivă; în felul acesta, niciunul dintre voi nu va simți că partenerul plasează responsabilitatea pe umerii lui. Lucrați împreună și asumați-vă în mod egal atât reușitele, cât și eșecurile.

P.S: Sharing is caring! ❤️

( Articol vizualizat de:49 ori ; 1 vizualizări astăzi )

Tags: , ,

shares